DJEP logo

footer logo footer logo

Consiliul Judeţean Iaşi

Acte de identitate

      DirecÈ›ia JudeÈ›eană de Evidență a Persoanelor IaÈ™i eliberează acte de identitate È™i înscrie menÈ›iunea de stabilire a reÈ™edinÈ›ei în acestea NUMAI  PENTRU SOLUÈšIONAREA UNOR CAZURI DEOSEBITE (motive medicale, deplasare urgentă în altă localitate sau în alt stat, susÈ›inerea unor concursuri de admitere sau examene, efectuarea unor operaÈ›iuni notariale/bancare, alte motive justificate), întâlnite la nivelul judeÈ›ului IaÈ™i È™i care nu pot fi soluÈ›ionate la nivelul unuia dintre cele 8 servicii publice comunitare locale de evidență a persoanelor operaÈ›ionale în prezent È™i NUMAI DUPÄ‚ PROGRAMAREA PREALABILÄ‚ LA NUMÄ‚RUL DE TELEFON 0735.531.609 (zilnic între orele 10,00 – 13,00), cu menÈ›iunea că, la momentul prezentării în ghiÈ™eu, este necesară prezentarea documentelor care justifică situaÈ›ia deosebită în care se află persoana în cauză.

 

ATENÈšIE!!!  ConsultaÈ›i REGULAMENTUL!   

 

       Cetățeanul aflat într-o situaÈ›ie deosebită trebuie să prezinte în susÈ›inerea cererii sale documente justificative sau înscrisuri (spre exemplu: bilete de călătorie, documente privind reÈ™edinÈ›a de pe teritoriul altor state, certificate, asigurări, adeverinÈ›e medicale, contracte de muncă, programări, dosare de examen, concurs, oferte bancare È™.a.) care să ateste că se află într-o asemenea situaÈ›ie. 

 

Cartea de identitate se eliberează la:

- împlinirea vârstei de 14 ani;

- expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate care urmează a fi preschimbat;

- modificarea numelui sau prenumele titularului, data ori locul naÅŸterii, iar în cazul titularului unei cărÅ£i electronice de identitate, ÅŸi prenumele părinÅ£ilor;

- schimbarea domiciliului;

- schimbarea denumirii sau a rangului localităților È™i străzilor, renumerotarea imobilelor sau rearondării acestora, înfiinÈ›area localităților sau a străzilor;

- solicitantul are atribuit un nou cod numeric personal care este înregistrat în Registrul NaÈ›ional de Evidență a Persoanelor;

- deteriorarea actului de identitate;

pierderea, furtul sau distrugerea actului de identitate, pentru situaÈ›ia în care imaginea acestuia este înregistrată în Registrul NaÈ›ional de Evidență a Persoanelor;

-schimbarea sexului;

-anularea actului de identitate deținut;

- preschimbarea, la cerere, a actelor de identitate care nu se mai emit, dar sunt valabile.

 

 

 

 

 

 

Cartea de identitate provizorie se eliberează:

- în situaÈ›ia în care solicitantul nu prezintă toate documentele necesare pentru eliberarea cărÈ›ii de identitate (ExcepÈ›ie !!! - nu pot prezenta documentele cu care să facă dovada adresei de domiciliu);

- în cazul cetățenilor români cu domiciliul în străinătate care locuiesc temporar în România;

 

 

 

 

Înscrierea menÈ›iunii privind stabilirea reÈ™edinÈ›ei în actul de identitate valabil al solicitantului.

Notă:  Cererile vor fi soluÈ›ionate dacă la adresa solicitată nu sunt înscrise mai mult de 2 menÈ›iuni de reÈ™edință.

 

 

Cetățenii NU pot solicita eliberarea actului de identitate la ghiÈ™eul D.J.E.P. IaÈ™i când:

 

- nu au obÈ›inut un act de identitate până la împlinirea vârstei de 18 ani;

- îÈ™i schimbă domiciliul din străinătate în România;

- solicită primul act de identitate ca urmare a dobândirii/redobândirii cetățeniei române;

- nu pot prezenta un act încheiat în condiÈ›ii de validitate prevăzute de legislaÈ›ia română în vigoare, privind titlul locativ;

- solicită eliberarea actului de identitate ca urmare a pierderii, furtului, deteriorării, distrugerii È™i imaginea informatizată a acestora nu este înregistrată în Registrul NaÈ›ional de Evidență a Persoanelor;

- sunt ori au fost înscrise în evidenÈ›a operativă informatizată din cadrul Registrul NaÈ›ional de Evidență a Persoanelor;

- imaginea facială din actul de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;

- prezintă documente de stare civilă (certificate de stare civilă, hotărâri/certificate de divorÈ›) cu neconcordanÈ›e.

 

 - nu pot prezenta documentele cu care să facă dovada adresei de domiciliu la solicitarea unei cărÈ›i de identitate provizorii.

 

 

  

A T E N Èš I E !!!

 

CODUL CIVIL stabilește norme privind LOCUINȚA FAMILIEI, astfel:

 ART. 321

(1) LocuinÅ£a familiei este locuinÅ£a comună a soÅ£ilor sau, în lipsă, locuinÅ£a soÅ£ului la care se află copiii.

(2) Oricare dintre soÅ£i poate cere notarea în cartea funciară, în condiÅ£iile legii, a unui imobil ca locuinţă a familiei, chiar dacă nu este proprietarul imobilului.

 

ART. 322

 

(1) Fără consimţământul scris al celuilalt soÅ£, niciunul dintre soÅ£i, chiar dacă este proprietar exclusiv, nu poate dispune de drepturile asupra locuinÅ£ei familiei ÅŸi nici nu poate încheia acte prin care ar fi afectată folosinÅ£a acesteia.

(4) SoÅ£ul care nu ÅŸi-a dat consimţământul la încheierea actului poate cere anularea lui în termen de un an de la data la care a luat cunoÅŸtinţă despre acesta, dar nu mai târziu de un an de la data încetării regimului matrimonial.

(5) În lipsa notării locuinÅ£ei familiei în cartea funciară, soÅ£ul care nu ÅŸi-a dat consimţământul nu poate cere anularea actului, ci numai daune-interese de la celălalt soÅ£, cu excepÅ£ia cazului în care terÅ£ul dobânditor a cunoscut, pe altă cale, calitatea de locuinţă a familiei.

 În considerarea dispoziÈ›iilor legale enunÈ›ate mai sus, atragem atenÈ›ia: găzduitorii au obligaÈ›ia de a informa funcÈ›ionarul de evidență a persoanelor cu privire la faptul că imobilul a fost notat în cartea funciară ca locuință a familiei.

 

În situaÈ›ia în care găzduitorul declară că imobilul a fost înscris în cartea funciară ca locuință a familiei este necesar consimțământul de primire în spaÈ›iu al ambilor soÈ›i, care vor prezenta extrasul de carte funciară.



PROGRAM DE LUCRU

Program de lucru cu publicul

luni - joi
7.30 - 16.00
vineri
7.30 - 13.30

Program de audienţe Director

vineri
9.00 - 12.00

Audienţele se desfăşoară la sediul din șoseaua Bucium, nr.80, mun. Iași