Conform Hotărârii Consiliului Județean Iași nr. 456/2024 (Anexa 1) privind taxele, taxele
speciale și tarifele pentru anul 2025, practicate de Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor
Iași, au fost stabilite următoarele taxe:
– taxă pentru procesarea cererilor și dosarelor în cuantum de 100 de lei/cerere/dosar;
– taxă pentru furnizarea datelor cu caracter personal în cuantum de 2 lei/persoană,
Taxele indicate vor fi achitate în contul Consiliului Județean Iași nr. RO16TREZ40621360206XXXXX, deschis la Trezoreria mun. Iași, cod fiscal 4540712
TAXE
CERTIFICATUL PRIVIND DOMICILIUL ÎNREGISTRAT ÎN REGISTRUL NAȚIONAL DE EVIDENȚĂ A PERSOANELOR
ACTE NECESARE
Cetățenii români au dreptul să solicite emiterea unui certificat care să ateste domiciliul înregistrat în Registrul Național de Evidență a Persoanelor (R.N.E.P.) în vederea obținerii unor drepturi sau a apărării intereselor acestora din străinătate.
Certificatul privind domiciliul înregistrat în Registrul Național de Evidență a Persoanelor este întocmit potrivit Ordonanței Guvernului României nr. 33/2002 privind reglementarea eliberării certificatelor și adeverințelor de către autoritățile publice centrale și locale, astfel cum a fost aprobată cu modificări prin Legea nr. 223/23.04.2002 și a Normelor de lucru privind procurarea şi transmiterea în străinătate a certificatelor şi extraselor de pe actele de stare civilă, precum şi a datelor cu privire la domiciliul şi reşedinţa unor persoane, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 220 din 16.02.2006, cu modificările și completările ulterioare.
Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Iași eliberează acest certificat pe baza unei cereri, depuse personal sau prin împuternicit cu procură specială ori împuternicire avocațială.
Documente necesare:
- Cerere tip completată (Anexa nr. 1 – vezi secțiunea Formulare)
- Actul de identitate al solicitantului sau al mandatarului, după caz, în original.
La cerere, se poate elibera și Formularul standard multilingv care să însoțească certificatul privind domiciliul înregistrat în Registrul Național de Evidență a Persoanelor (Anexa nr.5 – vezi secțiunea Formulare).
Pentru eliberarea certificatului de domiciliu se va achita o taxă de 100 lei în contul RO16TREZ40621360206XXXXX, deschis la Trezoreria Municipiului Iași, titular Consiliului Județean Iași, cod de identificare fiscală 4540712.
Plata se mai poate face:
– prin toate oficiile poștale al C.N. Poșta Română;
– prin virament la bănci comerciale, în același cont precizat mai sus;
– prin intermediul site-ului www.ghiseul.ro
– în numerar, direct la sediul Consiliului Judetean Iași din Bd. Ștefan cel Mare și Sfânt nr.69, mun. Iași, jud. Iași.